TheRpattzRobertPattinson.blogspot.fr | The RPattz Club
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.


The RPattz Club, Forum du site Therpattzrobertpattinson.blogspot.fr
 
Accueilhttp://therpattzrobertpattinson.blogspot.fr/Dernières imagesS'enregistrerConnexion

 

 [Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009

Aller en bas 
3 participants
AuteurMessage
ptiteaurel
Administratrice
Administratrice
ptiteaurel


Nombre de messages : 38566
Date d'inscription : 13/03/2009
Age : 43
Localisation : Arras

[Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009 Empty
MessageSujet: [Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009   [Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009 Icon_minitime1Mer 14 Oct - 15:45

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket


The below translation is by Maria Lindholm and Jessica at Gossip Dance. I took parts from both their translations to make it a whole Smile

I´m meeting Robert Pattinson at a restaurant along the Croisette in Cannes. The film company hasn´t disclosed time and place until the day before but somewhere it leaks. A gossip blogger tweets about it and hours before the worlds hottest and most hunted 23-year old is in the house fans and paparazzi gather around the place.

They have bodyguards in every corner of the restaurant. Groups of girls try to sneak in from the beach, someone extra brave jumps into the water and tries to swim to the restaurant's private beach. A guard stops them, but they stay in the sand and try to get pictures of the star with their digital cameras. There is no chance they can see Rob, he is hidden in a huge white plastic egg-shaped chair. He is here to talk about New moon, the sequel to Twilight

(…)

I have, out of free will, taken a deep dive into the Twilight world of fandom, all the homemade Youtube videos, the blogs, the stories. But the unexpectedly tall Robert Pattinson is both more puppy-ish, shyer – and nicer than I could ever think.

– All the screaming is just crazy, he says about the fans. They would never scream if they were alone, it´s the peer pressure.

But the fans behaviour a side – he sits a few inches away and you can´t stop watching him. He is incredible photogenic. His facial expressions shifts quickly from childish and embarrassed when he laughs out loud and looks down (which he does a lot), to a clownish face with wide eyes and raised eyebrows to the next second pull his hand through his hair and shoot you a sideways glance totally worthy of his newly found super sexy hunk status (many magazines have already voted him sexiest man alive).

Before Twilight, Robert Pattinson had only made a few indie movies apart from his character as Cedric Diggory in Harry Potter and the Goblet of fire. He was on his way to give up on acting completely after Little Ashes, a spanish low-budget movie about where he portraits Salvador Dalí. Instead he wanted to dedicate himself to his music- he write and sings his own tunes (two of them were used for the Twilight soundtrack) in a Van Morrison/Jeff Buckley-spirit. His American agent got him to go to La for auditions, including, funny enough, for the True blood vampire series where Alexander Skarsgård is starring, but he was dismissed. He auditioned for Twilight opposite Kristen Stewart at the home of director Catherine Hardwicke. By all the ones who had auditioned, Kristen felt immediately that Rob was the obvious choice, and so it was. From the beginning the book fans was appalled by the choice, but they quickly changed their minds. At the series and film convention Comicon last year the actors participated in a seminar and the pressure from people in the auditorium was so huge that Rob described the feeling as "standing in front of the gates of hell".

- Then I was terrified. The sound of all the screaming was like nothing I had heard before, it was indescribable. Now I can accept it, but then I was very afraid.

He says he was surprised how strong the twilight phenomenon is, that the interest never seem to fade.

–Wherever I go, people scream. You can never prepare for something like that. But my goal in life was never to get people to scream for me, if it was I would be crazy now, or a real asshole. Now it just feels like a joke. There is nothing in my contract about having to wave at the fans, so i don´t do it, he says and laughs.

Other guys around his age is either Disney made ones who always has to smile and answer polite (Zac Efron) or selfconfident ones (Shia LaBeouf). Rob looks like an alpha male, but- in interview situations atleast- he acts like a guy who just about gets to hang with the cool gang. He has something lika a Håkan Hellström-in-his-early-career hanging over him (Håkan Hellström swedish pop artist). Unguarded, super nice, but a bit insecure.

- I'm nervous, if it gets to silent in en interview I just want to cry. I always agree when someone criticizes me, it's is much easier to take in.

And indeed, in every interview where anybody says anything disparaging, he goes along, for instance about his character Edward- "I don't understand what girls see in him, if you met him in real life you'd think he was an axe murderer". At the same time it's difficult not to be charmed by an obviously nice looking and talented guy that doesn't seems to realize that himself. He hates to see himself in the movies. Ten minutes before the premiere of Twilight he had a panic-attack and left the theater. But it looks like the reality has caught up with him.

He seems to have understood his new reality now.

– I have to accept the situation. I cant fight it. I was driving myself a little crazy a few months back (remember this interview was conducted made in May), I was paranoid over everything. But when finally I was back on set, starting to film New moon, it felt okay again. That's what I am going to do now, continue working. I am booked for nearly 2 years now and will not have the time to try to live a ”normal” life, or the life I had before. Because it doesn´t work. I can´t go to any of the places I used to go to, there are people coming up to me all the time.

How does that feel?

– Annoying. But things have to change. You can´t just never change.

Do you have a lot of crazy fans?

– One out of a hundred? One girl sent a cake to my parents' house every third day for six months.

How did she get your address?!

– No idea! I live out of three suitcases in different hotels so fans tend to send my parents a lot of stuff, he says and laughs again.

( Stuff about his looks, style, all the actresses that said they love him)

Gozde, a 32 year old doctor of biochemistry puts five hours a day into one of the biggest Robert Pattinson fansites, Robsessed. She says the love is easy to explain:

– He looks like a Greek God but acts like a dorky shy guy that would start to stutter if you talked to him. He is very funny and smart. It's irresistible! (Gozde: Wooohoo! We are in ELLE!!!)

(Stuff about him not having a girlfriend, but that he dated Nina Schubert some years back, the Robsten rumours)

Whether or not Rob and Kristen are more than friends we don´t know, but it is certain that they are close.

– Kristen have gone through exactly the same thing as me this year. She is the only person that can relate to me on the same level.

You understand each other?

– Yes, we were good friends from the beginning and she is really cool and a great actress. I´d like to work with her on other projects too but I don´t think we can now, at least for a while. I think she is the best actress of her generation. And that´s after reading with loads of them recently, haha.

In an earlier interview (GQ) Rob confessed he reads about himself online, even fanficiton. (… shortened this passage)

Do you read about yourself online?

– Sometimes I do … but it's a really bad idea to do it, really bad. You poison your brain doing it, there is nothing good coming out of it, you either get paranoid or really vain and shallow.

(…about how terrible his summer was with all the papz on set, MTV movie awards, ComicCon again, Teen choice awards etc.)

If you had known the immense success of Twilight would you have done anything different?

– If I literally could go back and do it again, I would try to do it better. I had wanted to be better.

source robsessed
Revenir en haut Aller en bas
ptiteaurel
Administratrice
Administratrice
ptiteaurel


Nombre de messages : 38566
Date d'inscription : 13/03/2009
Age : 43
Localisation : Arras

[Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009 Empty
MessageSujet: Re: [Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009   [Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009 Icon_minitime1Mer 14 Oct - 17:25

Je rencontre Robert Pattinson au restaurant de la Croisette à Cannes. La compagnie de film n'a pas donné d'heure et d'endroit avant la veille pour éviter les fuites. Un bloggeur en parle et avant son arrivée des fans et des paparazzi ont envahi l'endroit.

Ils ont des agents de sécurité dans tous les coins du restaurant. Des filles tentent d'entrer par la plage , d'autres sautent dans l'eau et une tente d'accéder à la nage à la plage privée du restaurant. Un garde les arrête , mais elles restent sur le sable pour tenter de prendre une photo de la star .Elles ne peuvent pas voir Rob, il est caché dans une chaise en plastique en forme d'oefr. Il est là pour parler de New moon

(…)

J'ai fait un plongeon dans le monde des fans de Twilight , vu les fan made sur Youtube , vu les blogs. Mais le grand Robert Pattinson est plus timide –et plus sympathique que je n'avais imaginé.

– Les cris sont de la folie , dit il des fans. Ils ne le feraient pas si elles étaient seules. C'est l'effet de groupe

Mais la conduite des fans – il est assis à quelques centimètres et vous ne pouvez vous empêcher de le regarder . Il est incroyablement photogénique . Ses mimiques sont à la fois enfantines et teintées d' embarras quand il rit et baisse les yeux (ce qu'il fait souvent ),mais aussi celles d'un clown aux yeux écarquillés et il sourcille puis le moment suivant il passe sa main dans ses cheveux et vous jette enfin un regard si sexy (de nombreux magazines l'on déjà élu homme le plus sexy).

Avant Twilight, Robert Pattinson avait fait quelques films indépendants en dehors de son rôle de Cedric Diggory dans Harry Potter. Il était sur le point d'abandonner la comédie après Little Ashes, un film espagnol à faible budget où il incarne Salvador Dalí. Au lieu de ça il voulait faire de la musique (2 de ses chansons furent sur la BO de Twilight) dans l'esprit Van Morrison/Jeff Buckley. Son agent américain lui a obtenu une audition à La, parmi lesquelles celle de True blood mais il ne fut pas choisi .Il a auditionné pour Twilight face à Kristen Stewart chez Catherine Hardwicke. Parmi tous ceux qu'elle avait vu, Kristen senti que Rob était une évidence. Au début les fans des livres rejetèrent ce choix, mais changèrent rapidement d'avis . A la Comic con de l'an dernier , les acteurs ont senti que le phénomène prenait de l'ampleur et Rob décrit ce sentiment "être face aux portes de l'enfer".

- Puis je fus terrifiée. Je n'avais jamais entendu de tels cris ,c'était indescriptible. Maintenant je comprend mais j'avais peur.

Il dit être surpris de l'ampleur du phénomène Twilight et il dit que l'intérêt ne faiblit pas

–Où que j'aille , les gens crient . Vous ne pouvez pas vous préparer à ça . Mais mon but dans la vie , ce n'était pas de faire crier les gens, si c'était le cas je serais fou , un vrai trou du cul . Là on dirait une blague Il n'y a rien dans mon contrat qui stipule que je doive faire signe aux fans , donc je ne le fais pas dit il en riant.

Les autres gars de son âge font partie de l'écurie Disney et doit constamment sourire et être poli (Zac Efron) ou super confiant (Shia LaBeouf). Rob ressemble à un homme alpha , mais dans les ITW – il fait le mec qui traine avec les gens cool. Il a quelque chose de Håkan Hellström-a u début de sa carrière (Håkan Hellström est un artiste pop Suédois ). Super sympa mais peu sûr de lui .

- Je suis nerveux s'il a un blanc dans les interview , je veux hurler .Je suis toujours d'accord quand quelqu'un me critique , c'est plus facile.

Et en effet dans chaque interview quand quelqu'un dit quelque chose, il va dans son sens, par exemple sur Edward- "Je ne comprends pas ce que les filles lui trouvent ,si vous le croisez dans la vrai vie, vous le prenez pour un tueur". En même temps , ce n'est pas difficile d'être sous le charme d'un bel homme talentueux qui semble ne pas avoir conscience de ça . Il déteste se voir dans les films . 10 minutes avant l'avant première de Twilight il a eu une crise de panique et a quitté la salle . On dirait que la réalité l'a rattrapé.

Il semble comprendre cette réalité aujourd'hui.

– Je dois accepter la situation. Je n'y peux rien . Ca me rendait fou il y a quelques mois (cette ITW a été faite en Mai), J'étais parano . Mais quand je suis revenu pour le tournage de New moon, je me sentais bien . C'est ce que je vais faire : continuer de travailler .Je suis pris pour les 2 ans à venir et je n'aurai pas le temps d'avoir une vie normale . Car ça ne marche pas . Je ne peux plus aller dans les lieux où j'allais avant , les gens viennent me voir à chaque fois.

Comment vous sentez vous?

– C'est ennuyeux . Mais les choses doivent changer . Vous ne pouvez pas changer.

Avez vous beaucoup de folles fans?
Revenir en haut Aller en bas
marith
Rob'sédé
Rob'sédé
marith


Nombre de messages : 832
Date d'inscription : 22/05/2009
Age : 54

[Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009 Empty
MessageSujet: Re: [Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009   [Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009 Icon_minitime1Mer 14 Oct - 18:09

[Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009 737819 ptiteaurel pour les scans et la traduction. Wink
Revenir en haut Aller en bas
ptiteaurel
Administratrice
Administratrice
ptiteaurel


Nombre de messages : 38566
Date d'inscription : 13/03/2009
Age : 43
Localisation : Arras

[Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009 Empty
MessageSujet: Re: [Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009   [Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009 Icon_minitime1Mer 14 Oct - 18:12

La fin ( ya eu un bug pas pu le mettre avant )

– Une sur cent ? Une fille a envoyé des gâteaux chez mes parents tous les 3 jours pendant 6 mois .

Comment a t elle eu votre adresse?!

– Aucune idée ! Je n'ai que 3 valise que j'emmène d'hôtels en hôtels donc les fans ont tendance à envoyer pas mal de chose à mes parents , dit il en riant à nouveau.

( Des trucs sur son look , son style, et toutes les actrices qui ont dit l'aimer)

Gozde, une biochimiste de 32 ans passe 5 heures par jour pour le plus gros site sur Robert Pattinson Robsessed. Elle dit qu'il est facile de comprendre cet amour :

– il a l'air d'un dieu grec mais agit comme un mec timide et maladroit qui bafouille si vous lui parlez . Il est très rigolo et intelligent. C'est irrésistible!

(passage sur le fait qu'il n'a pas de petite amie, mais il est sorti avec Nina Schubert il y a quelques année, les rumeurs Robsten )

Que Rob et Kristen soient oui ou non des amis nous ne le savons pas , mais une chose est sure ; ils sont proches .

– Kristen a vécu la même chose que moi . C'est la seule qui peut me comprendre.

Vous vous comprenez?

– Oui depuis le début nous sommes de bons amis et elle est cool et c'est une grnade actrice . J'aimerais travailler avec elle sur d'autres projets mais nous ne pouvons pas, pour le moment . Je pense qu'elle est la meilleure actrice de sa génération . .

Dans une précédente interview (GQ) Rob confié qu'il lisait ce qu'on disait sur lui en ligne, même les fanficiton.

Vous le faites encore ?

– parfois … mais c'est une très mauvaise idée . Vous vous empoisonnez le cerveau avec ça , rien de bon n'en sort , vous êtes parano et la démarche est vaine.

(…sur son été terrible avec les paparazzis sur le plateau ,les MTV movie awards, le ComicCon , le Teen choice awards etc.)

Si aviez su l'immense succès qu'aurait Twilight , auriez vous joué différemment?

–Si je pouvais revenir en arrière , je le ferais, j'essaierai de mieux l'incarner, je vouslais mieux l'incarner.
Revenir en haut Aller en bas
nicolisandra
Co-Webmastrice/Modote
Co-Webmastrice/Modote
nicolisandra


Nombre de messages : 9405
Date d'inscription : 16/03/2009
Age : 50
Localisation : ici et ailleurs

[Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009 Empty
MessageSujet: Re: [Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009   [Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009 Icon_minitime1Mer 14 Oct - 18:29

[Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009 737819 Ptiteaurel
Sympa cette interview [Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009 352319
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





[Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009 Empty
MessageSujet: Re: [Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009   [Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009 Icon_minitime1

Revenir en haut Aller en bas
 
[Presse] ELLE ( Suède) Octobre 2009
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» [Presse] Glamour (Suède) - octobre 2009
» [Presse] Twilight Magazine (Suède) - Octobre 2009
» [Presse] Filmink - octobre 2009
» [Presse] Joy Magazine - octobre 2009
» [Presse] M Magazine - octobre 2009

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
TheRpattzRobertPattinson.blogspot.fr | The RPattz Club :: Let s talk about RPattz :: Les archives du RPattz Kiosque :: Archives 2009 :: Octobre 2009-
Sauter vers: